Uwolnienie pełnego potencjału tych niesamowitych firm wymaga przede wszystkim wspólnych wysiłków na rzecz wsparcia i maksymalizacji ich konkurencyjności.
I to w sposób bardzo konkretny, z rozwiązaniami dostosowanymi do realiów operacyjnych odmiennych od tych, jakie panują w dużych korporacjach. Cyfryzacja, dane i sztuczna inteligencja to szeroko udokumentowane czynniki konkurencyjności, w których pogłębia się przepaść w stosunku do dużych korporacji.
Te same bariery wyjaśniają to opóźnienie i obejmują trudne ustalanie priorytetów tematów, których wpływ na biznes jest mało znany i trudny do oszacowania.
Aby skutecznie wypełnić lukę konkurencyjną pomiędzy małymi przedsiębiorstwami a dużymi korporacjami, konieczne jest zapewnienie praktycznych rozwiązań, które odpowiadają wyjątkowym realiom operacyjnym mniejszych przedsiębiorstw.
Cyfryzację, wykorzystanie danych i sztuczną inteligencję uznaje się za kluczowe czynniki sukcesu, jednak mniejsze firmy często stają przed wyzwaniami w zakresie ustalania priorytetów tych inicjatyw ze względu na ich niepewny wpływ na działalność gospodarczą i trudne szacunki.